W chwili obecnej, strona WWW jest dla firmy tym, czym kiedyś wizytówka czy wpis w książce telefonicznej. Strona to już nie tylko dane kontaktowe czy mapa dojazdu. Coraz częściej, strona internetowa staje się główną siedzibą firmy, jej największym sklepem, punktem informacyjnym, czy katalogiem ofert. Przez strony internetowe można składać zamówienia na zakup czy produkcje towartów, na rezerwacje miejsc noclegowych, czy biletów. Oczywiście podstawową funkcją strony internetowej jest przekaz informacji, o Twojej firmie, o Twoich produktach, o Tobie lub wszystkim tym o czym chcesz powiedzieć światu.
Koszt strony internetowej zależy od jej złożoności. Strona może być statyczna, lub dane mogą być dynamicznie zmieniane, przez obsługę lub automatycznie. Strona może być oparta o gotowe rozwiązania i szablony lub całkowicie indywidualnie zaprojektowana. Coraz częściej, strony są robione tak, aby ich właściciel lub osoba w firmie specjalnie do tego oddelegowana mogły bez trudu uzupełniać jej zawartość, aktualizować ofertę czy po prostu wprowadzać treść.
Najczęściej wycenę strony internetowej wykonuje się po analizie ogólnego planu witryny. Określa się jakie elementy będą zawarte, jak skomplikowana grafika będzie użyta. Czy treść na stronie będzie edytowana przez autora czy też wymieniania sezonowo. Dodatkowe moduły, takie jak galeria, forum, system zamówień, mogą podnieść koszt wykonania witryny, ale o ile są przemyślane, to na pewno podniosą wartość strony i jej przydatność dla właściciela. Poniesione koszty, zwracają się bardzo szybko, są również koniecznymi środkami, jakie trzeba by ponieść na reklamę własnej działalności lub produktu.
Dosyć często na stronach stosuje się konkretne rozwiązania mające przynieść określone korzyści dla właściciela witryny, rozwiązania takie jak formularze rezerwacji, zakupów czy inne tego typu rozwiązania, nie dość, że podnoszą atrakcyjność strony, to jeszcze w znacznej mierze przyspieszają i ułatwiają kontakt z klientem.